Открытый урок по теме Игрушки во 2 классе



Открытый урок по теме «Игрушки» во 2 классе. Учебник Way Ahead1 Unit 5

Учитель английского языка гимназии №1 города Краснознаменск Московской области

Афонина Марина Викторовна

Цели данного урока:

практическая– развивать языковые навыки, навыки чтения и понимания иноязычного текста, строить по образцу свои высказывания, писать с опорой на образец короткие сочинения.

развивающая— содействовать развитию мыслительных способностей учащихся через выполнение проектных и исследовательских заданий;

учебная — создать условия для формирования у школьников умений представлять творческие проекты, потребности в самостоятельном добывании знаний на английском языке;

Оснащение:

интерактивная доска;

компьютер;

мультимедийный проектор;

презентация Power Point «Our Toys»;

аудиокассета CD;

реквизит для защиты проектов учащихся (рисунки, предметы);

Ход урока

T — Good morning, dear guests, boys and girls! Sit down, please.

Let’s start our lesson. Ребята , посмотрите на доску и скажите о чем мы сегодня будем говорить? Ok . The theme of our lesson is “Our Toys”. Но для начала давайте поприветствуем друг друга. Let’s sing a song “Hello, Tico!”

Tico: My name’s Tico. My name’s Tico.

Say hello! Say hello!

Children: Hello, Tico! Hello, Tico!

Tico: Hello! Hello!

T (кукла клоуна в руках): Hello! What’s your name?

P: Hello, Tico! My name’s Mary.

T:How are you?

P: I’m Fine. Thanks.

T: I’ve got a secret message . Try to read it. Игра. “Секретное донесение”

Circus 3,9,18,3,21,19

Каждая цифра соответствует порядковому номеру буквы в алфавите

A – 1;

B – 2;

C – 3;

D – 4;

E – 5;

F – 6;

G – 7;

H – 8;

I – 9;

J — 10;

K – 11;

L – 12;

M – 13;

N – 14;

O – 15;

P – 16;

Q – 17;

R – 18;

S – 19;

T – 20;

U – 21;

V – 22;

W – 23;

X – 24;

Y – 25;

Z — 26

T: Ok! Let’s go to the circus.

T: What animals can you see there?

P: dogs, birds, monkeys, horses, elephants

T: Listen and point to the animals in your books

Count the monkeys with Meg.

Are the monkeys big or little?

They are little.

Are the birds big or little?

They are little.

Are the elephants big or little?

They are big.

Are the horses big or little?

They are big.

Are the dogs big or little?

They are little.

How many monkeys are there?

Six

What colour are the horses?

They are white and black.

What colour are the elephants?

They are grey.

Children act out the tape, point to the pictures and describe it.

P: Look! A black and white horse. It’s big.

P: Look! A grey elephant. It’s big too.

P: Look! White birds. They are little.

P: Look! Black and brown monkeys. They are little too.

Расскажите о ваших любимых игрушках. Describe your Toys.

This is a cat. Its name is Kitty. My cat is 3 years old. It’s white, black and brown. My cat has got four legs, sharp teeth, a pink nose and a long tail. Kitty can play and jump. It likes fish and milk. It is funny, kind, clever and not dangerous.

Смысл игры состоит в том, чтобы ученики подобрали имя прилагательное к каждому слову. Например: “It’s a cat.- It’s a black cat”

Look I see some boxes.

How many boxes are there? Let’s count.

Nine.

Mary points to a partly hidden object and asks what it is; the other child answers.

Mary: What is it?

Ivan: a lion (doll, elephant, robot, monkey, plane, tiger, lion, frog, fish)

Dan, choose the box and say what colour it is. And you try to guess which number it is.

Dan: It’s red.

P: Is it one?

Dan: Yes, it is.

It’s time to sing a song. “My box of colours”, PB 13, Tape 5

My box of colours,

Purple and blue.

My box of colours,

Green and yellow too.

My box of colours,

Purple and blue.

My box of colours,

Red and orange too.

Read and match. PB29, ex1

Read and say. PB29, ex 2

Find the missing letters Орфографическая игра. “Найди пропавшую букву”. Посмотрите проказница, мышка вытащила буквы из слов. Но вы же и сами можете вставить эти буквы. Вперёд!

Цель игры: развитие орфографических навыков.

Ход игры: Каждая команда получает карточки с заданием вставить пропущенные буквы в словах и перевести их на русский язык.

Par_ot

Pl_ne

Rab_it

El_phant

Mo_key

H_rse

«Anagram» А вот и ещё одна не легкая задачка? ( слайд 11) Вы узнаете эти слова? Нет?

Да, буквы в этих словах совсем перепутались. Что же делать? Помогите им встать на место.

Rca-car

Tca-Cat

Gdo-dog

Llab-ball

xbo-box

Nilo-lion

Write and answer. WB36, ex3

What is it?-It is a plane.

It is an apple.

It is a bag.

It is a doll.

It is a kite.

Homework:WB37

Подведение итогов игры и урока. Выставление оценок.

Рефлексия.

“Do you like our lesson? ”, “Why do you like it? ” оr “Why don’t you like the lesson? ” (Дети отвечают). -Спасибо за вашу любовь к английскому языку! Thank you very much! Our lesson is over. Good-bye pupils! See you!




map